بازدید 65287
با تحولات منطقه و جهان

 آماده شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی ۹ روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا

 آماده شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن، حمله یمن به دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی اسرائیلی، برگزاری رزمایش دریایی ۹ روزه ارتش چین،  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا و اعزام نیرو‌های ارتش ترکیه به سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۳۴۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵ 30 April 2024

 آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا

بین الملل تابناک:  آماده شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن، حمله یمن به دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی اسرائیلی، برگزاری رزمایش دریایی ۹ روزه ارتش چین،  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا و اعزام نیرو‌های ارتش ترکیه به سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

 آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن

منابع نظامی در صنعا گزارش دادند که آمریکا در حال آماده شدن برای تجاوز هوایی گسترده به یمن به منظور پشتیبانی از حمله زمینی گروه‌های وابسته به امارات متحده عربی در چند جبهه است.

بر اساس این گزارش، تحرکات در جبهه‌های میدانی در استان‌هایی مانند تعز و لحج و تحرکات رصد شده آمریکایی‌ها در منطقه در ۴۸ ساعت گذشته، همگی نشان از آمادگی آمریکا برای تجاوز گسترده نظامی به خاک یمن با مشارکت کشورهای عربی دارد.

در همین زمینه، جنبش انصارالله یمن هشدار داده، در صورت وقوع این حمله، بزرگ ترین حمله نظامی را به اهداف و منافع آمریکا در منطقه انجام خواهد داد، چون صنعا آمریکا را مسئول کامل هرگونه تشدید تنش هوایی و زمینی به خاک خود می داند.

حمله یمن به دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی اسرائیلی

 سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی اسرائیلی را در دریای سرخ و آب‌های اقیانوس هند هدف قرار دادند.

 سرتیپ یحیی سریع گفت: علیه کشتی‌های جنگی دشمن در دریای سرخ از جمله دو ناوشکن آمریکایی، با تعدادی پهپاد عملیات نظامی انجام دادیم.

وی با بیان اینکه این عملیات موفقیت آمیز بود، افزود: نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی ما عملیات مشترکی را علیه ناو سیکلادیس (CYCLADES) در دریای سرخ انجام دادند و ضربه دقیق بود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن، اضافه کرد: هدف قرار دادن کشتی سیکلادیس پس از آن صورت گرفت که این کشتی در ۲۱ آوریل (دوم اردیبهشت) عازم بندر ام‌الرشراش (ایلات اشغالی) با استفاده از روشی فریبنده و استتار با ادعای اعزام به بندری دیگر، شده بود.

سریع همچنین گفت: ما با تعدادی پهپاد، کشتی اسرائیلی اِم‌اس‌سی اوریون (MSC ORION) را در اقیانوس هند هدف قرار دادیم و با حمایت مردم بزرگمان و مردم آزاده امت اسلامی به عملیات نظامی خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و دفاع از یمن عزیز ادامه می‌دهیم.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پایان تاکید کرد که عملیات این کشور، تنها با برداشتن محاصره غزه و توقف تجاوز نظامی به مردم فلسطین در این باریکه، متوقف خواهد شد.

برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین

اداره ایمنی دریانوردی شانگهای در بیانیه‌ای از برگزاری رزمایش ۹ روزه نیروی دریایی چین در آب‌های شرقی این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، در بیانیه اداره ایمنی دریانوردی شانگهای آمده است: نیروی دریایی چین از روز چهارشنبه اول ماه می (۱۲ اردیبهشت) ۹ روز پی در پی در آب‌های شرقی رزمایش برگزار خواهد کرد.

بر اساس این بیانیه، ورود کشتی‌های غیر مرتبط از ساعت ۷ صبح روز اول ماه می (۱۲ اردیبهشت) تا ساعت ۹ صبح روز ۹ می (۲۰ اردیبهشت) به محل برگزاری این رزمایش در آب‌های شرقی چین ممنوع است.

 اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا

 روز دوشنبه، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن به این نتیجه رسیده که پنج واحد ارتش رژیم صهیونیستی قبل از حمله حماس در ماه اکتبر، علیه فلسطینیان در کرانه باختری مرتکب نقض‌هایی شده بودند.

وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که چهار واحد از پنج واحد با این تخلفات به شیوه‌ای که آن را «موثر» خواند، برخورد کردند. این وزارتخانه افزود که «اسرائیل اطلاعات بیشتری درباره فعالیت‌های واحد پنجم ارائه کرده است.»

در سایه وجود گزارش‌هایی مبنی بر عقب‌نشینی کاخ سفید از اعمال تحریم‌ها علیه تیپ «نتسح یهودا» ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: رایزنی‌ها با دولت اسرائیل در مورد واحد پنجم مورد بحث در ارتش اسرائیل ادامه دارد.

گزارش‌های مطبوعاتی از اتهاماتی به طور خاص علیه تیپ «نتسح یهودا» که عمدتاً متشکل از سربازان افراطی است، صحبت می‌کنند.

این تیپ شامل ۱۰۰۰ سرباز تا سال ۲۰۲۲ در کرانه باختری مستقر بوده؛ منطقه‌ای که رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال کرده است.

پاتل گفت: پس از یک عملیات دقیق، پنج واحد اسرائیلی را مسئول حوادث فردی که نقض جدی حقوق بشر است، یافتیم. همه این حوادث خیلی قبل از هفت اکتبر رخ داده و هیچ یک از آنها در غزه رخ نداده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ادعای اینکه «چهار واحد از این واحدها به طور موثر با این تخلفات برخورد کردند و این همان چیزی است که ما از شرکای خود انتظار داریم»، خاطرنشان کرد: در مورد واحد پنجم، دولت اسرائیل اطلاعات تکمیلی در اختیار وزارت خارجه آمریکا قرار داده است.

پاتل در اظهاراتی که بیشتر سعی داشت وجهه صهیونیست‌ها را بهبود ببخشد، افزود: ما به رایزنی‌ها و تعهدات خود با دولت اسرائیل ادامه می‌دهیم. اسرائیل اطلاعات تکمیلی در مورد این واحد ارائه کرده است و ما همچنان به این گفت‌وگوها ادامه می‌دهیم.

این مقام از شناسایی این واحدها یا مشخص کردن تحریم‌های اسرائیل علیه آنها خودداری کرد.

قوانین ایالات متحده، دولت را از اعطای کمک مالی یا ارسال سلاح به واحدهای نیروهای امنیتی خارجی در صورت وجود اطلاعات معتبر مبنی بر دخالت آنها در نقض حقوق بشر، منع می‌کند.

اعزام نیروهای ارتش ترکیه به سوریه

درگیری‌ها و حملات بین گروه‌های مخالف و نیروهای نظام سوریه ادامه دارد و فضای پرتنشی در شمال غرب سوریه حاکم است. ارتش ترکیه پس از اینکه هیات «تحریر الشام» از پاسخگویی به درخواست این کشور برای ایجاد نقاط مرزی خودداری کرد، نیروهای کمکی به منطقه اعزام کرد.

منابع سوری گفتند: ارتش ترکیه نیروهای کمکی را به گذرگاه «الغزاویه» اعزام کرد که این گذرگاه، مناطق تحت کنترل هیات «تحریر الشام» در ادلب را از حومه غربی آن جدا می‌کند. همزمان یک کاروان نظامی متعلق به هیات تحریرالشام شامل ده‌ها نیروی مسلح با سلاح‌های سنگین از حومه ادلب به سمت گذرگاه مذکور حرکت کرد.

این منابع سوری توضیح دادند که تقویت‌های متقابل پس از آن صورت گرفت که تحریر الشام درخواست طرف ترکیه را رد کرد؛ این درخواست به ایجاد نقاط مرزی تحت نظارت نیروهای «گارد مرزی» ارتش ملی تحت حمایت ترکیه در کنار نیروهای خود ترکیه با هدف محدود کردن عملیات قاچاق انسان به خاک این کشور ارتباط می یافت.

پیش از این، نشستی بین افسران ارتش ترکیه و رهبران تحریر الشام برگزار شد تا راه‌های کنترل مرز سوریه و ترکیه و محدود کردن عملیات قاچاق را بررسی کنند.

هیات تحریرالشام بر این باور است، به مسئولیت خود در کنترل امنیتی این مناطق پایبند است و در این مسیر خواهان مشارکت نیروهای «ارتش ملی» تحت حمایت ترکیه نیست.

مناطق تحت کنترل «ارتش ملی» تحت حمایت ترکیه در حومه حلب از طریق دو گذرگاه «دیربلوط» و «الغزاویه» به مناطق تحت کنترل «تحریر الشام» در ادلب مرتبط است که از طریق آن کالا، سوخت و تمامی اشکال مبادلات تجاری بین منطقه و همچنین عملیات قاچاق انجام می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۲۵
تفاوت حمله کردن دموکرات ها و جمهوری خواه ها به یک کشور از زمین تا آسمونه ، دیگه نیازی به گفتنش نیست . حمله جرج بوش به عراق رو مقایسه کنید با حملات بچگانه بایدن به یمن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
امثال جرج بوش جنایات زیادی انجام داده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
الان افکار عمومی دنیا محالف حمایت از اسراییل است
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
حملات جمهوری خواهان به گفته ترامپ هفت تریلیون دلار
خرج روی دستشون گذاشت. هرچیزی حساب کتاب داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
تفاوت هزینه هاشم بگو مثلا حمله آمریکا به افغانستان نزدیک سه تریلیون دلار هزینه داشت اون سا ل ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
۱۱:۱۸
در راستای منافع کشورش بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
ناراحتي؟
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
آفرین به شما حامی تمام قد جنایات و جنایت کارا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
ساده نباش اگه بتونند انجام میدن. جنگ ویتنام در زمان دموکراتها شروع شد. اصلا این رئیس جمهورها هیچ کاره هستند چه دموکراتش چه جمهوری خواهش. مملکت شون دست راکفلرهاست. دست صهیونیستهاست. اونها دارند اداره می کنند و تصمیم می یگرند. ارتش هم همیشه مجری دستورات اونهاست.
آنتی دموکرات
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
مگر من گفتم که دموکراتها جنگ طلب نیستند گعتم شیوه های آن ها متفاوت است همین جنگ اوکراین را بایدن
باعث اتفاق افتادنش بود .
در کامنت های قبلی هم گفتم که اتفاقا شیوه های دموکراتها . بسیار بی رحمانه تر دوپهلو و انگلیسی طور است
این که میگویند آمریکا به وسیه روتشیلدها و ماسون ها وراکفلرها اداره میشود هم تئوری توطئه ای بیش نیست .
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
بشین بابا وقتی از سیاست اندازه یه سر سوزن سردر نمیاری.
صدام حسین موشک هاش رو تحویل سازمان ملل و بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همه مناطق نظامی عراق تحت نظارت آمریکا و غرب رفت اون ماه آخر عمر حکومت بعث عراق. حالا فهمیدی چرا جرج بوش خیالش راحت بود از حمله به عراق؟ چون صدام دیگه نمیتونست پایگاه های آمریکا رو بمباران کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
منافع کشورشون در استکبار هست در ضمن آن روز آمریکا قدرتش بیش‌تر بود اما الان ضعیف شده و در آینده به یک کشور عادی تبدیل شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
دمش گرم
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
حملات ترامپ رو هم دیدیم! شما هنوز توی بیست سال پیش هستید و نمیدونید دنیا تغییر کرده و دیگه آمریکا مثل قبل یک تاز بلامنازع در جهان نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
آفرین تابناک.این خبر تا ده روز دیگه سر تیتر اخبارت باشه تا نکنه خدای نخواسته دلار و طلا بریزه و دلالان ضرر کنند.
نتیجه دخالت در اموری که نه ربطی به یمن داشته و دارد و نه توانی برای مقابله با قدرتهای جهانی دارد. یمن فقیرترین یا یکی از فقیرترین کشورهای جهان است که از نابرابری شدید در رنج است و سالهاست که به دلیل اختلافات داخلی به کشوری دوپاره تبدیل شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
یمن نشون داد غیرت داره اگر ثروت نداره. برعکس بقیه کشورهای عربی که ثروت دارن ولی غیرت نه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
چی میگگگگگگگگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
روز قیامت که یمنی ها رفتند بهشت و اماراتی ها و عربستانی ها و امریکایی رفتند جهنم می فهمیم چه کسی فقیر است و چه کسی غنی.
انسان باید شرف داشته باشد و در برابر ظلم و قتل 35000 انسان مثل گوسفند فکر چریدن نباشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
با این استدلال شما اگر قلدری بیاد و دمار از روزگار شما دربیاره و همه ساکت و تماشگر باشند تا اون هرکاری می خواهد با شما و عزیزان وخانه و خانواده شما به فجیع ترین و وحشیانه ترین شکل ممکن بکنه و هرکسی بگه به من چه ربطی داره به نظرت درست و انسانیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
خو به شما چه؟! خودشان برای خودشان این تصمیم را گرفته اند و به آن افتخار می کنند.
مگر ده سال پیش به اسراییل و آمریکا حمله کرده بودند که آنگونه مورد حمله هوایی و دریایی وزمینی عربستان و امارات و آمریکا و 6 کشور دیگر عربی قرار گرفته بودند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
همین به قول شما فقیرترین کشور جهان در برابر جنایات جنگی اسرائیل ایستاد و از مردم غزه دفاع کرد و از آمریکا و ایادی غربی اش ابایی نداشت و این یک ارزش اخلاقی است.
مگر آیا اگر ظالم قدرت داشته باشد باید دست روی دست گذاشت تا به ظلمش ادامه دهد؟
باید در برابر ظالم ایستاد و کار ایران و عراق و یمن در دفاع از انسانیت برای انسان های آزاده قابل تقدیرتر است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
فقر و رفاه کشورها رابطه تنگاتنگی با عقل و خرد جمعی مردمان آنها دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
مردم یمن قطعا خیلی چیزها رو ندارند.
اما شرافت و انسانیتشون می ارزه به همه اونایی که تو کل جهان از ترس به خطر افتادن منافع و آسایش خودشون ، به راحتی چشم روی نسل کشی و کشتار می بندند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
بهرحال فقرشان هم از فقر فرهنگیشان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
هر چقدر مردم یمن فقیر باشند شرف شون از شما بیشتره. اصلا مگه شرافت به ثروت است. اشرف مخلوقات که حضرت محمد و علی و فاطمه بودند ر خانه گلی زندگی می کردند و علی الظاهر از مال دنیا چیزی نداشتند حتی لباس هایشان مندرس و وصله دار و ... بود . ولی مگه فقر مادی اهمیتی داره. اصلا برای همین از دنیا چیزی نداشتند تا به ما بفهمونند که این چیزها اگر ارزش بود ، خداوند بیشترینش رو به ما می داد که در نزدش با ارزش ترین هستیم. پس همه اینها بقول حضرت علی به اندازه عطسه آب بینی بز ارزش نداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
یمنی ها شجاعت و مردانگی و غیرت دارند در دفاع از مظلوم! با این استدلال شما هر جا به ما ربطی نداشت نباید دخالت کنیم حتی اگر چهل هزار انسان بی گناه سلاخی شوند!!!
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
به هرحال یمنی های شجاع محکوم به شکستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
حالا تو که غیرت داری چرا نمیری غزه؟ یعنی بی غیرتی؟
حوثی ها دخالت بی مورد و بی نتیجه ای در بحث غزه انجام دادن و تاوانش رو خواهند پرداخت .

بی معنی هست که به کشتی های غیر نظامی حمله کنن و اسمش رو بزارن حمایت از فلسطین ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
بی مورد حمایت آمریکا از نسل کشی است
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
به این میگن دخالت بشردوستانه که در قوانین بین المللی هم هست. دارن فشار میارن بر اسراییل و حامیانش تا این نسل کشی رو زودتر متوقف کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
حمایت یمن از فلسطین کاملا موجه و بجا بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
ناشناس ۱۵:۰۹

در قوانین بین المللی حمله به کشتی های غیر نظامی جزو دخالت بشر دوستانه هست؟ !
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
یمنیها به کشتیهای غربی گفتن این طرف نیان تا باهاشون برخورد نشه. در ضمن سعی هم کردند کسی آسیب نبینه. فقط هم تا حالا چند نفر کشته شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
یمن های بیسواد یک استرتژیک از اب در امدن اینا دارن تولید قدرت میکنن که منجر به ثروت خواهد شد اینده یمن با این رفتار بسیار قدرتمند خواهد بود
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
دخالت ناتو در انقلاب لیبی چی؟ دخالت آمریکا در سوریه چی؟ دخالت آمریکا در عراق چی؟ خداروشکر خود ترامپ اعتراف کرد داعش رو آمریکا تقویت کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
امریکا چرا با مردم کره و ژاپن و مالزی کاری نداره درحالیکه بیشترین روابط را باهاش دارن

بشین بینیم بابا

دوستان جانثار پوتین
آنتی دموکرات
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
۲۳:۲۳
سر سوزن از سیاست نمیدونی
داعش رو اوبامای دموکرات ساخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
اوه ببخشید آمریکا پرست همدست نسل کش که گفتیم مقابل به مثل دارد می شود!!!! با اینحال دوباره نوشته می شود ببینم چند چندی!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
آن زمانی که داشتند کشتی های تجاری ایران را می زدن کجا بودی؟ یا ملت‌ ها را تحریم می کردن به بهانه حقوق بشر دوریالی یا دزدیدن اموالشان و یا به بهانه واهی مصادره اموال آن هم دادگاه های داخلی خودشان!؟؟
دوران بزن درو تمام شده
یمن شیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
اسرائیل جنایت کار و آمریکا حامی جنایت کار.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
اشتباهی به جای مثبت منفی دادم. واقعا یمن شیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
نه کشک ه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
قرارده آمریکا و یمن با هم درگیر شوند پس منطقا دلار باید ضعیف بشه اما چرا ریال ما امروز یک و نیم درصد افت داشت در مقابل دلار آمریکای جنایتکار؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
شیره پیره....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
یمن شیررررررررررره.آره؟!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
آمریکا شیطان بزرگ است و دوستانش خناسان کوچک و حقیر
اسرائیل و آمریکا آنقدر در غزه جنایت کرده اند که مجبور اند در پاسخ به حامیان غزه یعنی حزب‌الله لبنان و عراق و حوثی‌ها دست به عصا عمل کنند تا بیشتر از این بی آبرو نشوند. تصور کنید یمن به بهانه دیگری غیر از حمایت از کودکان غزه دست به نا امن کردن دریای سرخ می‌زد، در این صورت سازمان ملل و آمریکا و اروپا دمارش را در می آوردند. در واقع اگر نیروهای مقاومت منطقه در یک حاله امنیت نسبی قرار دارند به برکت خونهای ریخته شده در غزه میباشد.
مغز براندازان هم اکنون
یمنی ها میخوان با لنگ و خنجر به جنگ هوش مصنوعی برن. خخخخ

مغز براندازان سه روز پیش بعد از زدن پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط یمنی ها
اینو به شما ۳۰ میلیون دلار میدن. واسه خودشون ۲ هزارتا تموم میشه. خسته نباشن یمنی ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
حیفی تو از از مغزت زیاد استفاده نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
مگه براندازها مغز هم دارن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
هیچکس جواب تو رو نمیده ، این خودتی که همش جواب خودتو میدی
چین در مورد تایوان محتاط عمل می کند، به مدت بیست سال بسیاری درباره پوتین سخنان غلو آمیز زدند و او را شطرنج باز ماهر لقب دادند و باعث شدند اکنون پوتین در باتلاق اوکراین گیر کند و مایه عبرت چین شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
دیگه بجای پوتین، باید گفت مرحوم پوتین
سلام . تورکیه پشتیبان تروریست ها در سوریه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
خودش عین تروریسته و ترورتیستها از دامان اون متولد شدن
حوثی ها باید کشتی هایی که از تنگه هرمز رد میشن رو مورد عنایت قرار بدن اینها برای ترکاندن خوب هستند
روزی رو میبینم که یمن هم به دست عربستان اداره خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
روزی رو میبینم که عربستان به دست یمن اداره خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
فعلا که هر دو به دست خودشون اداره میشن در آینده هم همین خواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
سنار بده آش
به همین خیال باش
یمنی ها جنگ را گسترش می دهند و احتمال خیلی زیا که پرش ایران را هم بگیرد
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
اداره ی یمن بدست عربستان؟
?دوبینی داری داداش
بهترین کار برای امنیت ...این است که یمن توسط آمریکا اشغال شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
بایدن خواب آلو مال این صحبت ها نیست
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
اره همینطور که عراق و افغانستان و ویتنام توسط آمریکا اشغال شد و امنیت هم برقرار شد. جنس از هرکس نگیر
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
همون کاری که با سوریه کردن
زمین احساس ناتوانی میکند. اربابان دیگر احساس نیاز نمیکنند. در ها به سمت خروج باز خواهند شد.
آیا امارات و عربستان حواسشون به برجها و پالایشگاههاشون هست که هوس حمله به یمن دارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
ارزش پول و اقتصادشون رو ببین میفهمی که سالهاست حواسشون هست.
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
میشه بفرمایی تا حالا چیکارا با هامون نکرده ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
آمریکا در طول جنگ سرد در ۶۴ کشور جهان تغییررژیم انجام داد
این فقط یک چشمه از کارهای آمریکا در جهان است ، بله آمریکا
! هیچ غلطی نمیتواتد بکند !
آفرین از اول هم باید همین کار رو میکرد مثل الگوی افغانستان. حمله زمینی از خود یمنی ها شکار از بالا با نیروه هوایی آمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
غربگداها کورخوندن
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
اره روزی رو میبینم که آمریکا در باتلاق یمن گرفتار بشه و امارات به بیابون تبدیل بشه.این رو یکجا یادداشت کن. یمن افغانستان و عراق نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
امریکا در یمن موفق نمیشه.اگه روسها تو چچن موفق شدن سرکوب کنن به خاطر اینکه بیرحمانه کشتن.این سوسول بازی حقوق بشر اخرش امریکا رو به فنا میده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
نمی صرفه
نتیجه حمله به افغانستان چی شد
مفتضحانه فرار کردند. یمن میتونه با یک حمله صادرات نفت عربستان را فلج کنه و با بالا رفتن قیمت نفت در انتخابات آمریکا دمکرات‌ها به فنا نیرن
یمنی ها تنها کشور عربی باغیرت و مسلمان هستند که با تمام مشکلات جلوی یاوه گویی‌های اسرائیل و آمریکا و انگلیس ایستادند و حتی حاضر به جنگ مستقیم هستند واقعا شجاع و دلیر هستند و تریب از جنگیدن با نیروهای پیاده آمریکایی ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
نتیجه‌اش؟
عشق منی رئیسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
افرین بهدعربها ، ایران همیشه باید خودش کنار بکشد و عربهای یمن عراق لبنان و سوریه در خط مقدم باشند و اگر کم آورد شیعیان افغانی
و پاکستانی را بفرسد خط مقدم شهادت
ناشناس
| Germany |
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
پس شجاعت و غیرت را از این یمنی های دلاور یاد بگیر و به جبهه برو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
نتیجه اش اینکه اسراییل و آمریکا و انگلیس بجای اینکه همه انرژیشون رو بذارن روی غزه مجبورن با یمن مقابله کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
نتیجه اش برای چین و روسیه است.مامورن ومعذور.
یک کلاغ نشست روی یک درخت به درخت گفتببهشیدسنگینیم اذیتت میکنه
درخت گفت هه من اصلا نفهمیدم تو کی امری
اخه یمنی به تو چه دخالت میکنی
اخه یکی نیست به این یمنی ها بگه بیش از 10 سال جنگ با کشورهای منطقه چی دستگیرتون شد که الان به کشتی ها حمله میکنید

شوروی و آلمان نازی و ژاپن همه با هم حریف آمریکای 80 سال پیش نشدند. شما حریفش میشید آخه؟؟؟؟

با اون خنحرهاتون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
یجوری میگی جنگ با کشورها که انگار ده ساله یمن به عربستان و امارات و آمریکا و انگلیس و فرانسه و...حمله میکرده. جالبه اگه از سرزمینت دفاع کنی تو این دنیا محکوم میشی چرا چون مغز یه عده تو این دنیا شستشو شده که حتی اگر سرباز آمریکایی بهت تجاوز کنه این یک افتخاره.یعنی ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
آمریکا هیمنه اش شکسته
یمنی ها صدر صد پیروز ند
جوادرضایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
مگه یمن حمله عربستان و امارات ؟؟ برعکس میگی . امارات و عربستان و قطر و ....که ده ساله حمله کردن یمن چه گیرشون اومد ؟ یباردیگه آرامکو بره رو هوا مفتی های وهابی حساب کاردستشون میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
این را باید به آمریکایی ها بگی که با جنگ افروزی در خاورمیانه و تحریم ایران به چه چیزی رسیدند
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
نابغه! هشتاد سال پیش شوروی در جنگ علیه آلمان نازی متحد آمریکا بود. اصل کار رو هم در شکست آلمان شوروی کرد نه آمریکا و متحدان غربیش
درود بر جنودالله مقاومت اسلامی یمن وعراق ولبنان وفلسطین وسوریه
تازمانی که امریکا سکوت بکنه درمقابل اسرائیل همه کاری میکنه سازمان ملل وله
حالا که آمریکا آماده می شود تا به یمن حمله نماید ، بهتر است انصارالله پیش دستی نموده و ضربه نهائی و کاری را وارد نماید تا عیار دستشان بیاید ، همچون حمله ایران به اسرائیل
حمله آمریکا به یمن از حمله عربستان قویتر نخواهد بود
هنیه شلیک میکنه
از هزار سال پیش وعده قیام مردم یمن داده شده که مادر یهود رو میارن جلو چششون ... حالا تو هی بگو اینا نون برا خوردن ندارن... هی بگو اینا بی سوادن... هی بگو اینا پا برهنه هستن ... هی بگو ناو هواپیمابر امریکا ... هی بگو جنگده اف سی و پنچ ...هی بگو بمب اتم ...
انشالله زنده باشیم و به چشم ببینیم
و کور بشه چشم انکه حق را نتواند دید
یمن تبدیل به یک بازیگر قدرتمند شده از نظر راهبردی بسیار با اهمیت است جهان در حال تغییر و گذر است ویمن در حال سهام دار شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
خ
اگرقراربرحمایت ازمردم غزه باشدبایدتمام کشورهای اسلامی وعربی هماهنگ باشند نه اینکه درظاهرازمردم غزه حمایت کنند ولی در واقع بااسرائیل رابطه داشته باشند مانند ترکیه و امارات و عربستان و بحرین ومصرواردن وغیره
مرگ بر آمریکا انگلیس اسرئیل مرحبا احسنت به مردم مسلمان و‌غیور یمن قطعا خداوند با شماست
ما بیداریم شیطان بزرگ آمریکا.شبانه روز به فکرت هستیم.انشا.... بعد از شرررت خلاص میشیم.بی تردید.مرگ بر آمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
مگه تو کار و زندگی نداری که بطور شبانه روزی به فکر آمریکا هستی؟ فقط شعار علیه امریکا میدی یا بدنبال گرین‌کارت هم هستی؟
امریکا ابر قدرته یمن نابود میکنه
با کوچکترین تحرک آمریکا و بلوک غرب علیه متحدین منطقه ای مون، دنیا صدای سیلی مقتدرانه ایران بر رخسار گرگهای زمان رو خواهد شنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
قشنگ بود خخخخخ
به شرف آمریکا کسی که ادعای حقوق بشر دروغی می‌کرد دستش رو شد هر جنایتی دلشان خواست کردند بیشتر از این از دستشان نمی آمد مگر نه نسل بشر را از روی زمین بر می‌داشتند دورود بر شرف یمنی ها ثابت کردند که مدافع مظلوم هستند لعنت خدا بر عرب‌های مثل عربستان وامارات که در تاریخ ثبت خواهد شد که چی کشورهای ترسو وبذل هستند آیندگان در مورد اینها قضاوت خواهند کرد درطول تاریخ ثابت کردند چقدر ترسو وشکم پرست هستند درود خدا بر حزب اله درود خدا بر شیر مردی مثل رهبر انقلاب که با شجاعت مقابل ظلم ایستاده درود بر علی زمانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
آدم نون خشک بخوره و لنگ ببنده و پیش خدا عزیز باشه بهتر از این هستش چلو کباب بخوره و لباس فاخر بپوشه اما کنار یزید
زمانه باشه و مغضوب خدا باشد

در آخر آلمان همه با همین چیزهای پیش و پا افتاده و بظاهر کم
اهمیت غربال می شوند
این همون احیا کردن خاورمیانه جدیده
ایران به آمریکا گفته که اگر به یمن حمله کنه منم به اسرائیل حمله می کنم
و ثابت کرده که توان حمله به اسرائیل هم داره
ظاهر آمریکا هم از حمله به یمن انصراف داده

مردم آمریکا هم گفتند که اگر آمریکا برای حمایت از اسرائیل به یمن حمله کنند در آمریکا شورش عمومی می شده

این خبر مال دو روز بعد هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
چه خوش خیالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
پس اگر امریکا به یمن حمله کرد، ایران حتما به اسراییل حمله میکند. ببینیم و تعریف کنیم
بله جهان درحال آماده شدنه
مقصر خود یمنه حتما دلش میخواد مثل غزه شخم زده بشه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
دو صد مرد رومی. دو تن مرد صنعا
کور بشه هرکه پیروزی ایران یمن قهرمان وفلسطین مظلوم و لبنان و سوریه رو نبینه من به یمنی ها افتخار میکنم که هم دین من هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
گوشی ساخت هم دینی خودتو استفاده بکن
نه
کفار
اسراییلها باید به این نتیجه برسن که نمیتونن با زور و فریب افکار عمومی توسط رسانه ها و رشوه و سوء استفاده مالی در جهان، تا همیشه به اشغالگریشون ادامه بدن. صد سال دیگه هم بگذره درگیری اسراییل و فلسطینها تموم نمیشه، مگر اینکه اسراییلها دست از اشغالگری بردارند و نهایتا مثل رژیم سابق آپارتاید در آفریقای جنوبی عمل کنند و یک حکومت دمکراتیم همه شمول تشکیل بدن.
سیاست های جنگ طلبانه آمریکا گریبان گیر خودش خواهد بود
آمریکا دشمن بشریت است و هنوز بدنبال اعتلاف است تا به یمن حمله کند برای حفظ وجهه ازدست رفته خود هم شده اینکار را خواهد کرد یمن باید هوشیار ومسلح باشد الکی بهانه حمله آمریکا را زمینه سازی نکند چون پول تمام جنگ ها را عربستان خواهد داد صبور باید شد فعلا
پس چرا از حمله عربستان به یمن و عراق به ایران و این همه تجاوز و طلم و جنایت
نمیگید؟
مگه اونهاهم مثل اسراییل نیستن؟
یاشاسین آمریکا
ملت یمن در فقر و فلاکت به سر میبرن،حالا قهرمان بازی یمنیها و حمله متقابل امریکا وضع اونها رو داره بدتر از این ممکنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی